mandag 7. juli 2014

Juni/Juli 2014

Mandag 22.Juni reiste vi tidlig formiddag sydover på E6:Vi skulle møte Elses søster og svoger på www.getterönscamping.se i Varberg.Her har vi planlagt å late oss noen dager,akkurat som vi ikke gjør det ellers.
Vel,før vi dro,måtte Bella vaskes,noe hu ikke setter så veldig stor pris på,+ at halve størrelsen forsvinner når hu blir våt.

Nei,detta er ikke noe å stå etter.Se å få tørka meg!!!
Med nyvaska hund,og mat i maven la vi i vei sørover E6.
Første stopp var Sandsjøbacka sør for Gøteborg,der Bella måtte få tømt et par innvendige tanker.

Vi ankom Getterön på ettermiddagen,og fant oss en plass !
       Det er både butikk og fiskerøkeri her på Getterön,så sulte skal vi ikke den tiden vi skal være her.

Kalt er det,for det blåser nordavind hele tiden,men koser oss for det!!

Bella liker å kose seg i senga når den er ledig om morran,den frøkna.

Joda,tia gikk,og Else strikket.Vi kosa oss sammen med Elses søster,og hennes Tore ei hel                                                                  uke i Varberg.

Den 1.Juli reiste vi hver vår vei.Tore og Berit hjem mot familiebesøk i Østfold,mens vi dro videre til www.lundåkrahamnen.se i Landskrona som har en fin ställplass,hvor vi tok det med ro i sola,med god mat,kaffe og litt TV-titting på kvelden.
Om morgenen 08:15 kom det en grei kar på døra med ferske rundstykker.Disse smakte forøvrig veldig godt når frokosten skulle inntas.

Etter frokost,reiste vi videre.Vi dro over Øresund mens vi diskuterte hvor vi skulle dra.Det ble dil at vi kjørte Strandvejen nordover fra Köbenhavn,tittet innom Charlottenlund Fort,men kjørte videre.Etter en sevärd biltur fram til Helsingör,hvor vi passerte mange koselige boligstrøk og kystperler,tok vi utover ettermiddagen inn på Helsingör Camping:N56.04369  E012.60427

En ganske liten,men koselig plass,men bra servicehus og fasiliteter.Kort vei inn til Helsingör centrum var det også.

I ettertid skulle det vise seg att vi dro flere ganger innom denne campingen på turene våre.

Trafikk mellom Sverige og Danmark

Musa i hånda,og PCn på bordet må til.TVn på også.

Ridning på stranda,med påfølgende bad

Tur "på by`n

Ja her har vi late og deilige dager,med nydelig vær og varmt.I dag Lørdag 5.Juni,ble det en tur inn i Helsingør by.En spasertur på ca ett kvarter.
Det ble en varm erfaring.Phuu……..

En pust på krakken,og skydd for sola må man ha.

Godt er det å bare ligge i ro å kose seg med omgivelser og pent vær!!
Vel……pent vær!! På morgenen den 8.Juli regnet det,og da ble det litt tid for kos med ho mor.

Blir varmt her ja.9.Juli og 30 grader klokka 12:00.Aircondition i bobilen er deilig å ha på slike dager!!

Nå,alt har en ende heter det jo,og den 11.Juli reiste vi fra denne plassen i Helsingør,en plass vi definitivt skal besøke flere ganger.
Vi ankom heimen på ettermiddagen,i 31 graders varme.
Denne 3-ukers perioden har vi ligget for det meste i ro,men forbruket på bilen det “lille” vi har kjørt,ble:1,1572 ltr/mil